Annemarieke van Peppen | Annemarieke van Peppen
979
page-template-default,page,page-id-979,,select-theme-ver-3.6,vertical_menu_enabled, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,menu-animation-underline,side_area_uncovered,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Annemarieke is een kind uit de jaren zeventig. Hoewel geboren in Rotterdam, groeide ze op in Huijbergen en Bergen op Zoom . Ze studeerde mode aan de Academie voor Kunsten en Industrie (AKI) in Enschede, maar stopte voor het afstuderen, omdat mode niet was waar haar hart lag. Ze reisde door Indonesië, Australië en Maleisië, had kleine exposities met gecontroleerde polaroidkunst en combineerde haar artistieke bestaan een aantal jaren met andere banen, een particulier bedrijf voor webdesign en zorg voor pleegkinderen. Sinds het huren van een nieuw atelier in 2014  bloeit haar werk weer op. In 2015/2016 werkte ze als artist in residence in Stadspaleis Het Markiezenhof Museum aan het community art project Beweeg me, waar ze ook een tentoonstelling had met de gelijknamige drievoudige installatie. De installatie werd ook tentoongesteld tijdens DocFeed 2016 in TAC Eindhoven en het International Art Fair in Barcelona. Na ‘Beweeg me’ volgde de impact-art-projecten:  ‘International War on Duckfaces’, ‘Microscope Me’, ‘Beweeg me Politiek’, ‘Beweeg me Indonesië’, Cafe Atelier en ‘Uncustomized’. Met laatstgenoemd project staat ze in 2018 op Breda Photo.

In 2018 ontvangt ze de Tamoil Cultuurprijs voor Kunsten en Letteren.

De impact-art-projecten van van Peppen kenmerken zich door het bevragen en onderzoeken van huidige maatschappelijke ontwikkelingen onder invloed van social media. Zowel in haar impact-art als het vrije werk zie je de hang naar herhaling en het zoeken naar de schoonheid van de imperfecte mens.